full moon

a full moon (telihold) Thaifoldon azt jelenti hogy hatalmas a party a beachen, hajnalig tart a csimbumcirkusz es mindenki rogyasig bulizik. itt Mysore-ban a full moon szinten a rogyasrol szol de oly modon hogy a gyakorlo jogik a vegkimerultseg es a hullapoz valora valasanak hataran `full moon` felkialtassal egy nap hivatalos es igazolt pihenonapra jogosultak. ezuttal kulonosen megtapasztaltam a telehold hatasat osszevissza lelegeztem az oran es alig birtam hazavanszorogni ora utan illetve nem is jutottam hazaig csak a sarki kokuszosig ahol eletmento jellegu ket hatalmas kokuszt nyuvasztottam ki h potoljam a kiizzadt asvanyokat. a kokuszos meg ramszolt h a penzt jobb kezzel kell adni, a balbol nem fogadta el. a mandala cafe nevu szocializalodos helyen tervezett gyumolcssalit helyett egy tovabbi hullapozt valasztottam a masszazsoraig es az ebed helyett is inkabb relaxaltam a fuvolaoraig. hat nem konnyu az elet 🙂 egy uj hobbit is talaltam, naplementekor felmegyek a tetore es figyelem a tobb tucat fele madarat ahogy rikacsolva esti nyugvohelyet keresnek a kozeli kokuszpalmakon. gyonyoru madarak es baromi hangosak. bar most bezavart a varosi fesztival koncertsorozat ami hazaig hallatszott es a naponta ismetlodo tuzijatek amit szinten latok a tetomrol. mar reggel 7 kor dobolos felvonulok dongetnek az utcan. ez az aprilis nagyon fesztivalos. gondolom az eso kozeledte miatt de kezdenek a gekkok is feltunni a lakasba illetve a csotanyok vmiert hozzam jarnak meghalni. tudom h a gekko a baratom mert elkapja a szunyogot de az atlatszo kis teste nem annyira szimpi megsem meg a tapadokorong ujjacskai. a tavaszt jelzi szinten gondolom bar itt olyan nincs a folyamatos 40 fokban, de 3bol 2 utszeli tehenke vemhes. par het mulva sztem mozdulni sem tudunk majd a borjaktol. amugy a jogatanarom altal meg vagyok dicserve es mar egy fellotuszt is majdnem meg birok csinalni 🙂 (messze vagyok meg ugyan a lotuszos fejenallastol)

tegnap ellenallhatatlan vagyat ereztem hogy elmenjek a zooba (allatkert) hogy megnezzem a bengali tigrist meg a majmokat amik mondjuk itt is vannak az utcamban de ott volt orangutan is. lattam is mindent de a legjobban a madarak tetszettek. flamingo, pelikan es meteres szines papagajok. van mondjuk itt egy csomo madaras kert (madarkavalkad) erdemes lenne oda is elnezni. az allatkertben meg az volt izgi hogy hatalmas tomeg volt es en voltam az egyetlen feher ember (a legvilagosabb emlos a piros seggu pavian utan) ugyhogy kb akkora latvanyossagnak szamitottam mint a csimpanz foleg a gyerekek imadjak a feher embereket oda jonnek kezetfogni meg visitoznak. parszor el is kellett mondanom hogy honnan jottem meg le is fotoztak mint egy szep peldanyt. fura h nem ereztem magam furan egyedul feheren a tomegben. lehet h azert mert nem lattam magamat h kirivok.

Rebekah-tol orokoltem egy privat riksa sofort. az o haverja volt de most h elment most mar az enyem. ma felmentunk riksaval a chamundi hillre ami egy domb es 1000 lepcsot kellett megmasznom ahhoz hogy lassam a kilatast a varosra, egy hatalmas szent bika szobrot meg egy templomot. Amju a haver meg ragaszkodott hozza hogy vezessem a riksajat. igy mar riksat is tudok vezetni. utana meg elvitt egy fustolokeszito nenihez ott meg en magam is keszitettem fustolot.

Zsuzsi baratnomnek lehet h igaza lesz h forgatni fogok egy bollywoodi filmben. van mondjuk itt egy park ahol minden hetvegen bollywoodi a filing de most arrol van szo h van itt egy lany new yorkbol aki iro (o is… betojas. itt mindenki iro?) es most forgatni is fog egy rovidfilmet egy gururol es kellenek neki szereplok. hat meglatjuk.

amugy most ugy vagyok vele hogy a kovetkezo allomas Ooty lesz ami egy fennsik es allitolag nagyon hideg van ott, gondolom 30 fok csak es ott vannak a tea es kave ultetvenyek. jol hangzik. talan a ho vegeig maradok mert a jogatanarom, jonas azt mondta tegyunk meg ra  3 alkalmat….. van uj lakotarsam is. egy svajci lany.

a mai fuvolaoran meg rendes ragat is enekeltem es nagyon elveztem. de a legjobb az volt mikor utanam 4 kislany kovetkezett es ugy enekeltek meg csapkodtak ott a terduket hogy orom volt nezni. le is videoztam oket. nagyon edesek voltak :))))

This entry was posted in Mysore. Bookmark the permalink.

Leave a comment